Hvad går linkbuilding ud på? Det kan du få svaret på i dette indlæg.

 

En af metoderne til at generere god SEO på ens hjemmeside eller blog er at have relevant linkbuilding. Hvad handler det så om?

Jo, for at tage en sammenligning fra den virkelige verden, så er en af de bedste metoder til at få folk til at købe produkter hos et givent firma, hvis en af dine venner anbefaler det.

For hvis det er en ven, som du har stor tiltro til, så vil du formentlig tage hans anbefaling for gode varer. På samme måde ser man, at mange mennesker får sig et nyt job via sit netværk, fordi en tidligere kollega måske fortæller videre til sin chef, at vennen er værd at ansætte.

På samme måde øger det, i grove træt, din hjemmesides troværdighed, hvis du har relevante links på den. Således er der større chancer for at blive fundet på fx Google, når man søger efter dig.

Der findes forskellige former for links.

Interne links: Du linker fra din egen hjemmeside til et andet område på din hjemmeside. Det kan fx være på din landing page, hvor der bliver linket videre til en af dine undersider.

Eksterne links: Her linker du til andre hjemmesider.

Backlinks: Det er lidt det omvendte af eksterne links, for her kan du være så dygtig – eller heldig – at andre hjemmesider linker til dig.

 

Dog vil det ikke have samme effekt, hvis du bare linker til højre og venstre, og det kan du finde en forklaring på her: https://www.klikko.dk/linkbuilding/